.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فراهم شدن امکان تردد برای زائران اربعین از طریق مسیر دریایی
وزیر راه وشهرسازی گفت: امسال زائران اربعین با توجه به راه اندازی خط دریایی ایران - عراق می توانند از دو بندر خرمشهر و آبادان تردد کنند.
فراهم شدن امکان تردد برای زائران اربعین از طریق مسیر دریایی

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری به شدت پیگیر راه اندازی راه آهن  شلمچه - بصره بودند گفت: طبق رایزنی هایی که انجام داده ایم امیدواریم امسال به یک نقطه خوبی در احداث راه آهن شلمچه - بصره برسیم.

 

وی ادامه داد: در اربعین سال گذشته با حضور نخست وزیر کشور عراق و معاون اول رئیس جمهور در نقطه صفر مرزی عملیات احداث این خط ریلی که سال های سال مردم منتظر راه اندازی این خط ریلی بودند آغاز شد.

 

بذرپاش بیان کرد: برای ارزیابی پیشرفت کار در چندین مرحله جلسه برگزار شد یکی از مراحل کار عملیات مین زدایی بود که در مسیر ۱۶ کیلومتری از مرز ایران تا داخل خاک عراق این اقدام در حال انجام است و تا به امروز ۲ کیلومتر در داخل عراق و یک ونیم کیلومتر در داخل ایران عملیات مین روبی انجام شده است.

 

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد:  روند احداث پل  بر روی رودخانه  ای که در  کشور عراق قرار دارد  مطرح شد و در حال حاضر این  پل توسط شرکت های ایرانی در حال احداث است. همچنین بخشی از زمین های مسکونی و خانه های مردم  که درکشور عراق قرار دارد مقرر شد کشور عراق تملک کند و به شرکت های ایرانی تحویل دهد.

 

وی افزود: عملیات ۳۲ کیلومتری در  قالب مناقصه کشور عراق برگزار شد و شرکت مجری و شرکت های ایرانی نیز انتخاب شده اند.

 

به گفته بذرپاش، بخشی از تملیک اراضی انجام شده و قرار است ظرف یک ماه آینده همه اراضی مورد نظر تملیک و تحویل داده شوند.

 

بذرپاش به راه اندازی مسیر دریایی  ایران و  عراق  اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال عملیات اعزام زائران از مسیر دریایی آغاز خواهد شد و بندر خرمشهر  بندر بصره و بندر آبادان - بندر باسیره اقدام به جابه جایی زائران و مسافران اربعین خواهند کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: موضوع دیگر اجرای خط ریلی کرمانشاه به اسلام‌آباد و اسلام‌آباد به خسروی به‌عنوان یکی از خطوط اصلی ریلی کشور بود.

 

وی ادامه‌داد: این پروژه باید به‌زودی به بهره‌برداری برسد و از کشور عراق درخواست داشتیم تا این مسیر در عراق هم دنبال شود که دو کشور را منتفع کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.